Reklamačný poriadok
My ve FLAGRANTI sa každý deň snažíme robiť našu prácu najlepšie ako vieme a poskytovať vám perfektné služby. Stále sme však len ľudia a tak sa aj napriek našej snahe môže stať, že niečo sa jednoducho pokazí. Ak teda potrebujete reklamovať tovar, ktorý ste u nás objednali, prečítajte si, prosím, nasledovné informácie.
Rýchle odkazy pre kupujúcich:
1. Úvodné ustanovenia
1.1. Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy a obchodných podmienok pre predaj tovaru prostredníctvom e-shopu, ako aj obchodných podmienok pre predaj a dodávku tovaru v prevádzkach spoločnosti TRINET Corp., s.r.o., so sídlom Provozní 5560/1b, 722 00 Ostrava – Třebovice, Česká republika, IČO: 27767183, IČ DPH: CZ27767183, zapísanej v obchodnom registri Krajského súdu v Ostrave, oddiel: C, vložka č. 41351 (ďalej len „Predávajúci“).
1.2. Ak je kupujúci osobou, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti (ďalej len „spotrebiteľ“), právne vzťahy medzi zmluvnými stranami neupravené týmto reklamačným poriadkom sa spravujú príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb., Občianskeho zákonníka v platnom znení (ďalej len „Občiansky zákonník“) a zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“).
1.3. Ak je kupujúci osobou, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti (ďalej len „podnikateľ“), právne vzťahy medzi zmluvnými stranami sa spravujú článkom VI tohto reklamačného poriadku a príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka v platnom znení (ďalej len „Obchodný zákonník).
1.4. Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou obchodných podmienok (ďalej len "OP") predávajúceho. Kupujúci je povinný oboznámiť sa s Reklamačným poriadkom a VP Predávajúceho pred objednaním tovaru.
1.5. Uzatvorením kúpnej zmluvy a prevzatím tovaru od predávajúceho kupujúci súhlasí s týmto reklamačným poriadkom.
2. Zodpovednosť predávajúceho za vady tovaru
2.1. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že tovar pri prevzatí kupujúcim nemá vady. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim alebo ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu najmä za to, že:
2.1.1. nejde o iný tovar než ten, ktorý bol predmetom kúpnej zmluvy;
2.1.2. tovar má vlastnosti, ktoré si zmluvné strany dohodli alebo také vlastnosti, ktoré sú obvyklé s ohľadom na povahu a účel použitia tovaru, ak sa zmluvné strany nedohodli inak;
2.1.4. tovar je určený na účel, ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza alebo na ktorý sa tovar rovnakého druhu bežne používa;
2.1.5. tovar zodpovedá kvalitou a vyhotovením dohodnutej vzorke alebo predlohe, ak bola kvalita alebo vyhotovenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy;
2.1.6. tovar je v zodpovedajúcom množstve, veľkosti alebo hmotnosti; a
2.1.7. tovar vyhovuje požiadavkám všeobecne záväzných právnych predpisov.
3. Výnimky zo zodpovednosti za vady
3.1. Predávajúci nenesie zodpovednosť za vady tovaru najmä v nasledujúcich prípadoch:
3.1.1. tovar mal vadu už v čase prevzatia a pre túto vadu bola dojednaná a poskytnutá zľava z kúpnej ceny;
3.1.2. vada bola kupujúcim už skôr reklamovaná a predávajúci poskytol kupujúcemu z toho dôvodu zľavu z kúpnej ceny;
3.1.3. vada je spôsobená kupujúcim;
3.1.4. príčinou vady je montáž vykonaná v rozpore s návodom, ktorý poskytol predávajúci;
3.1.5. príčinou vady je zanedbanie povinnej starostlivosti o tovar zo strany kupujúceho (vrátane nevhodného spôsobu ošetrenia);
3.1.6. vada je spôsobená kupujúcim, najmä používaním, údržbou, skladovaním, alebo prepravou, ktoré boli v rozpore s návodom alebo pokynmi dodanými spolu s tovarom alebo boli vzhľadom na povahu, vlastnostiam a účelu použitia tovaru nevhodné;
3.1.7. jedná sa o bežné opotrebovanie tovaru spôsobené jeho užívaním.
4. Spôsob riešenia v prípade, že kupujúci dostal tovar poškodený počas prepravy
4.1. Pri prevzatí tovaru je kupujúci povinný riadne skontrolovať dodaný tovar, najmä či nie je viditeľne poškodený, či sú obaly neporušené a či je dodávka úplná. V prípade porušenia celistvosti obalu alebo pri inom zjavnom poškodení, ktoré mohlo ovplyvniť tovar, je kupujúci oprávnený požadovať kontrolu stavu tovaru a poškodený tovar nie je povinný prevziať. Ak kupujúci takýto tovar prevezme, stručne popíše porušenie alebo poškodenie obalu, poškodenie tovaru, alebo chýbajúci tovar (počet balení, balíkov) v dodacom alebo výdajnom liste pri jeho potvrdení. Podpisom dodacieho alebo výdajného listu bez takého popisu kupujúci potvrdzuje, že dodávka tovaru bola úplná, obal tovaru bol neporušený a že tovar nebol viditeľne poškodený.
4.2. Ak zásielka nie je viditeľne poškodená, ale tovar je poškodený po rozbalení zásielky, je potrebné kontaktovať predávajúceho bezodkladne po jej prevzatí, najneskôr do piatich (5) pracovných dní od prijatia zásielky prostredníctvom služby Retino, ktorá je k dispozícii tu. Služba Retino uľahčí komunikáciu s reklamačným oddelením a urýchli proces vybavenia žiadosti kupujúceho. V ponuke služby musíte vybrať možnosť "Reklamácie". Vo formulári musíte uviesť:
- číslo objednávky;
- e-mail, z ktorého ste si tovar objednali;
- vyberte zo zoznamu objednaného tovaru, ktorý bude zahrnutý do reklamácie;
- vyberte jednu z možností pre dôvod sťažnosti alebo opíšte zistenú chybu vlastnými slovami;
- zvoľte spôsob spätného doručenia reklamovaného tovaru vrátane kompletného príslušenstva na adresu našej spoločnosti TRINET Corp s.r.o., P.O.Box 179, 02201 Čadca
Vrátenie reklamovaného tovaru prostredníctvom online formulára Retino je na náklady predávajúceho.
4.3. V tomto prípade žiadame kupujúcich, aby dodržali lehotu na odoslanie reklamácie do piatich (5) pracovných dní. V opačnom prípade nemusí byť reklamácia dopravcom uznaná a situácia môže mať za následok vznik škody, ktorej úhradu môže predávajúci požadovať od kupujúceho. Odporúčame Kupujúcemu, aby si zásielku uchoval kompletnú, vrátane poškodeného tovaru, obalu a výplne, a vyhotovil fotodokumentáciu.
4.4. Po vyplnení a odoslaní formulára dostane kupujúci od spoločnosti Retino e-mailové potvrdenie o jeho prijatí. V takomto prípade budeme situáciu riešiť okamžite, v prípade potreby nás môžete kontaktovať každý pracovný deň na telefónnom čísle 0918 345 016 v čase od 7:00 do 15:30 alebo e-mailom na adrese reklamace@flagranti.sk.
5. Spôsob riešenia v prípade, že kupujúci dostal neúplnú objednávku alebo nesprávne zaslaný tovar
5.1. Na vyriešenie situácie, keď kupujúci dostal objednávku s chýbajúcim tovarom alebo so zámenou tovaru (typ, farba, veľkosť) alebo dostal tovar, ktorý si neobjednal, odporúčame kupujúcemu využiť službu Retino, ktorá je k dispozícii tu. Služba Retino uľahčí komunikáciu s reklamačným oddelením a urýchli proces vybavenia požiadavky Kupujúceho. V ponuke služby je potrebné vybrať možnosť "Neúplná objednávka / výmena výrobku". Vo formulári je potrebné uviesť:
- číslo objednávky;
- e-mail, z ktorého ste si tovar objednali;
- vyberte zo zoznamu objednaného tovaru, ktorý bude zahrnutý do reklamácie;
- vyberte jednu z možností pre dôvod sťažnosti alebo opíšte zistenú chybu vlastnými slovami;
- zvoľte spôsob spätného doručenia reklamovaného tovaru vrátane kompletného príslušenstva na adresu našej spoločnosti TRINET Corp s.r.o., P.O.Box 179, 02201 Čadca
Vrátenie reklamovaného tovaru prostredníctvom online formulára Retino je na náklady predávajúceho.
Za prípadné chyby sa vopred ospravedlňujeme. Snažíme sa vyhnúť chybám, ale bohužiaľ sme len ľudia a nie sme neomylní. Urobíme všetko pre to, aby sme problém čo najskôr vyriešili k plnej spokojnosti kupujúceho.
5.2. Po vyplnení a odoslaní formulára dostane kupujúci od spoločnosti Retino e-mailové potvrdenie o jeho prijatí. V takomto prípade budeme situáciu riešiť okamžite, v prípade potreby nás môžete kontaktovať každý pracovný deň na telefónnom čísle 0918 345 016 v čase od 7:00 do 15:30 alebo e-mailom na adrese reklamace@flagranti.sk.
6. Spôsob uplatnenia práva z chybného plnenia (Reklamácia)
6.1. Na uplatnenie práv z chýb tovaru môže kupujúci využiť službu Retino, ktorá je k dispozícii tu. Služba Retino uľahčí komunikáciu s reklamačným oddelením a urýchli proces vybavenia reklamácie Kupujúceho. V ponuke služby je potrebné vybrať možnosť "Reklamácie". Vo formulári je potrebné uviesť:
- číslo objednávky;
- e-mail, z ktorého ste si tovar objednali;
- vyberte zo zoznamu objednaného tovaru, ktorý bude zahrnutý do reklamácie;
- vyberte jednu z možností pre dôvod sťažnosti alebo opíšte zistenú chybu vlastnými slovami;
- vyberte jednu z preferencií pre spôsob vybavovania sťažností
- zvoľte spôsob spätného doručenia reklamovaného tovaru vrátane kompletného príslušenstva na adresu našej spoločnosti TRINET Corp s.r.o., P.O.Box 179, 02201 Čadca
Vrátenie reklamovaného tovaru prostredníctvom online formulára Retino je na náklady predávajúceho.
6.2. Po vyplnení a odoslaní formulára na uplatnenie práva z chýb tovaru od nás kupujúci dostane e-mailové potvrdenie o jeho prijatí od spoločnosti Retino.
6.3. Kupujúci môže uplatniť reklamáciu osobne v našej spoločnosti TRINET Corp. s.r.o., Gen. Hrušky 1233/26, 709 00 Ostrava - Mariánske Hory v pracovných dňoch v čase od 9:00 do 16:30 hod. Odovzdanie reklamovaného výrobku bude následne potvrdené zaslaním reklamačného protokolu od spoločnosti Retino.
6.4. Kupujúci môže chybný (reklamovaný) tovar vrátane kompletného príslušenstva zaslať na vlastné náklady a nevyužiť bezplatnú dopravu pri využití služby Retino na adresu našej pobočky TRINET Corp. s.r.o., Gen. Hrušky 1233/26, 709 00 Ostrava - Mariánske Hory. V zásielke priložia Reklamačný formulár, ktorý nájdete tu a ktorý musí obsahovať:
- oznámenie chyby (popis chyby)
- požadovaný spôsob vybavovania sťažností
- kontaktné údaje kupujúceho (spiatočná adresa, e-mail a telefónne číslo)
- je vhodné priložiť doklad o kúpe alebo daňový doklad - faktúru, ak bola vystavená, alebo iný doklad preukazujúci nákup tovaru, prípadne je potrebné uviesť aspoň číslo objednávky. Nepredloženie dokladu preukazujúceho nákup tovaru nebráni kladnému vybaveniu reklamácie podľa zákonných podmienok, slúži len na urýchlenie reklamačného konania.
Prijatie (doručenie) reklamovaného výrobku bude následne potvrdené zaslaním reklamačného protokolu od spoločnosti Retino.
6.5. Chybný (reklamovaný) tovar musí byť vždy doručený (odovzdaný) predávajúcemu za účelom posúdenia a odstránenia chyby, ak nie je stanovený alebo dohodnutý iný postup, vo vhodnom obale a bezpečne zabalený. Ak Kupujúci už nemá k dispozícii pôvodný obal, tovar musí byť vhodne zabalený tak, aby nemohlo dôjsť k jeho poškodeniu pri preprave. Tovar poškodený pri preprave v dôsledku výberu nevhodného obalu nie je možné vymeniť ani vrátiť peniaze. Kupujúci zašle zásielku doporučene, nie na dobierku.
6.6. Predávajúci má právo odmietnuť prijať tovar na reklamáciu, ak je tovar znečistený alebo nespĺňa základné hygienické požiadavky.
6.7. Tovar predložený na reklamáciu bude testovaný len na závadu uvedenú kupujúcim.
7. Záručná doba
7.1. Predávajúci zodpovedá za chyby, ktoré má tovar pri jeho prevzatí kupujúcim a za chyby, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe. Záručná doba je dvadsaťštyri (24) mesiacov.
7.2. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim.
7.4. Práva zo zodpovednosti za vady veci, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
7.5. Práva zo zodpovednosti za vady pri veciach, ktoré sa rýchlo kazia, musia sa uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po prevzatí Tovaru; inak práva zaniknú.
7.6. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď Kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný vydať Objednávateľovi potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.
7.7. Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.
8. Lehoty na podanie a vybavenie sťažnosti
8.1. Reklamáciu je nevyhnutné uplatniť bez zbytočného odkladu ihneď, akonáhle sa chyba objavila. Prípadné predĺženie pri pokračujúcom užívaní tovaru môže spôsobiť prehĺbenie chyby a následné znehodnotenie tovaru, ktoré môže byť dôvodom zamietnutia reklamácie.
8.2. Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z jeho práv uplatňuje (vady odstrániteľné alebo vady neodstrániteľné), je predávajúci povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie (t.j. oprava alebo výmena výrobku alebo vrátenie kúpnej ceny alebo primeraná zľava alebo odôvodnené zamietnutie) ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
8.3. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Márne uplynutí tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a kupujúci má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy dôjde prejav vôle kupujúceho (uplatnenie práva z chybného plnenia) predávajúcemu.
8.5. Záručná doba neplynie počas toho, ako spotrebiteľ nemá k dispozícii reklamovanú vec, teda počas reklamačného konania až do momentu, kedy je kupujúci povinný reklamovanú vec prevziať. Znamená to teda, že záručná doba sa spotrebiteľovi predlžuje o toľko dní, koľko trvalo reklamačné konanie.
8.4. Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením.
8.5. Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie.
8.6. Kupujúci je povinný odovzdať reklamovaný tovar predávajúcemu.
8.7. Počas doby vybavovania reklamácie nie je predávajúci povinný poskytnúť kupujúcemu náhradný tovar.
9. Odstrániteľné vady
9.1. Ak ide o vadu tovaru, ktorú možno odstrániť, kupujúci má právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť resp. zabezpečiť jej odstránenie.
9.2. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajucímu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť chyby.
9.3. Predávajúci je vždy oprávnený vymeniť kupujúcemu tovar s chybami za tovar bez chýb, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
9.4. Vada, ktorá sa prejaví do šiestich mesiacov odo dňa prevzatia plnenia, sa považuje za vadu, ktorá bola už v deň prevzatia, ak to neodporuje povahe veci alebo ak predávajúci nepreukáže opak.
10. Neodstrániteľné vady
10.1. Ak ide o chybu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez chýb, kupujúci má právo na výmenu tovaru alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
10.2. Tie isté práva prislúchajú kupujúcímu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať.
10.2. Ak ide o neodstrániteľné chyby tovaru, ktoré nebránia v jeho riadnom užívaní, kupujúci má právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
11. Vybavenie reklamácie
11.1. Po vyriešení reklamácie bude Kupujúci oboznámený o ukončení reklamácie, a to prostredníctvom služby Retino, ktorá je dostupná tu, pomocou SMS alebo e-mailom.
11.2. Kupujúci je povinný prevziať si tovar, ktorý v rámci reklamácie odovzdal predávajúcemu, alebo jeho opravenú alebo vymenenú súčasť, do tridsiatich (30) dní odo dňa, kedy bola reklamácia vybavená. Po uplynutí tejto lehoty je predávajúci oprávnený tovar alebo jeho opravenú alebo vymenenú súčasť svojpomocne predať na účet kupujúceho. Na tento postup musí predávajúci kupujúceho vopred upozorniť a poskytnúť mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru.
11.3. Ak bol reklamovaný tovar zaslaný predávajúcemu na reklamáciu prostredníctvom dopravcu, bude po vybavení reklamácie automaticky zaslaný na adresu kupujúceho spolu s potvrdením o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie vrátane potvrdenia o spôsobe a dobe trvania nápravy, prípadne o dôvodoch zamietnutia reklamácie.
11.4. V prípade, že reklamácia bude uznaná ako oprávnená a Kupujúci bude oprávnene požadovať vrátenie kúpnej ceny ako spôsob vybavenia reklamácie, Predávajúci zašle Kupujúcemu zaplatenú kúpnu cenu v hotovosti späť na bankový účet uvedený Kupujúcim v reklamačnom formulári, a to najneskôr do desiatich (10) pracovných dní odo dňa, kedy bolo Kupujúcemu zaslané potvrdenie o spôsobe vybavenia reklamácie.
11.5. V prípade osobného prevzatia tovaru po vybavení reklamácie je kupujúci povinný predložiť doklad, na základe ktorého bol tovar prijatý na reklamáciu, a preukázať svoju totožnosť občianskym preukazom alebo pasom.
11.6. Kupujúci má nárok na náhradu nevyhnutných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s reklamáciou. Ide najmä o poštovné, ktoré kupujúci zaplatil pri zasielaní chybného (reklamovaného) tovaru. Musia však byť splnené nasledujúce podmienky.
- nárok bude oprávnený,
- náklady na zaslanie tovaru budú primerané vzhľadom na povahu tovaru
- kupujúci preukáže náklady (napr. zaslaním kópie poštového dokladu).
12. Záverečné ustanovenia
12.1. V prípade, že medzi kupujúcim a predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa kupujúci domnieva, že predávajúci porušil iné práva kupujúceho, kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť kupujúceho podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo informuje kupujúceho na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov. Ak predávajúci alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť kupujúceho podľa prvej vety tohto bodu odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania kupujúcim, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.
12.2. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke https://www.mhsr.sk/); zákazník má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Kupujúci môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
12.3. Kontaktné údaje predávajúceho: adresa dodania TRINET Corp s.r.o., P.O.Box 179, 02201 Čadca, e-mail reklamace@flagranti.sk, alebo telefón 0918 345 016 každý pracovný deň od 7:30 do 15:30 hod.
12.4. Tento reklamačný poriadok je účinný od 01.05.2023 a vzťahuje sa na kúpne zmluvy uzavreté od tohto dátumu.